15 jūnijs, 2011

Saulīte

Pavasaris ir brīnišķīgs, un saulītes siltie stari tagad mudina biežāk doties pastaigās, īpaši vecākus ar mazulīšiem! Uzkrītoši daudz es Tukuma pilsētā manu māmiņas (arī tētukus) ar bērnu ratiņiem. Tā vien gribas uzsmaidīt pretim nākošajai mammai, it kā pats saulstariņš šķelmīgi kutinātu man vaigu. Tik ļoti pēc garās un sniegotās ziemas es priecājos par saules gaismu un siltumu atvērtajā pavasarī!

Manā mājas pagalmā ārpus pilsētas netrūkst peļķu peļķes un dubļu dubļi, bet tas nav iemesls, lai bērni sēdētu istabā. Šo pavasari, kad ledus vēl spītīgi negribēja padoties siltajai saulei, bērnus ļoti interesēja milzīga peļķe, kas izveidojusies uz lauksaimniecībā izmantojamas zemes platības tuvu mūsu mājai. Mēs to iesaucām par jūru, jo pavasarī to apdzīvo kaijas, pīles un baltie gulbji izmanto par atpūtas vietu savos pārlidojumos. Katru dienu mani puikas atgriezās no jūras ar slapjām kājām neatkarīgi no tā, cik gari gumijas zābaki bija uzvilkti, jo tie vienkārši tika piesmelti. Vienu reizi mans lielais dēls nāca mājās, vienu zābaku nesdams rokās un brīnījās, cik sniegs ir silts salīdzinot ar ledaino jūras ūdeni. Puikas ir veseli, un iesnas laikam turas pa gabalu, jo baidās no viņu brīvā piedzīvojumu gara.

Diemžēl ļoti interesanta bērniem šķiet arī kūdras un melnzemes kaudze, kas savu brūno muguru no sniega segas atklāja tikai nesen. Cik daudz kas neredzēts un aizmirts ir slēpies visu ziemu zem biezajiem, baltajiem sniega vāliem! Pēc šiem pētniecības darbiem mani bērni kājas var tik tikko cilāt, jo zābaki ir aplipuši ar pamatīgu dubļu kārtu. Par to es neesmu priecīga un lieku apavus tīrīt sniegā. Kāpēc bērniem bieži patīk tās netīrākās un slapjākās rotaļu vietas J?!

Mana glābšanas saliņa ir skaista, bruģēta taciņa, kas ved visapkārt mājai, pa kuru es varu vizināt ratos mazo meitiņu. No šejienes es redzu, kā dienu no dienas tagad pavasarī atkāpjas sniega pleķi, zemīte uzsūc milzīgo mitrumu un daba mostas no ilgās snaudas. Pašlaik domās lidinos kā tauriņš, taustoties pēc aizvēja un saules un meklējot krāšņāko ziedu dobē, lai smeltos spēcinošo medutiņu. Vēlos sajust, kur mani priecēs pirmie zaļie asniņi, lai vasaras rītā spētu pieskarties rasas pilienam uz rīta atmodinātā, pavērtā zieda kausa.

Domājot par bērnu aktivitātēm svaigā gaisā, rūpējos, lai apģērbs būtu piemērots laika apstākļiem. Esmu ļoti laimīga, ka tagad ir iespēja iegādāties ērtus, bet, pats galvenais, noderīgus āra apģērbus, lai aiztur vēju un mitrumu. Manā bērnībā tādu nebija un viss rotaļu prieks beidzās ar niknumu, ka es satuntuļota nevarēju pakustēties.

Brīnišķīga pastaiga pavasarī mums izdodas, kad nolemjam doties mazliet tālāk no mājas. Es stumju ratiņus ar mazo māsu, bet trīs mani lielākie bērni brauc ar divriteņiem. Tādā atpūtā veselībai lieliski noder un garšo mugursomā ielikta silta tēja termosā. Šodien jau nenocietos un izstūmu arī es savu riteni no garāžas. Vējš šodien ir stiprs un auksts, tādēļ iesēdināju savu nepilnu gadu jauno meitiņu velosēdeklītī un apstūmu vienu reizi apkārt mājai, lai pierod. Gaidīšu siltāku pavasari un tad došos izbraukumā ar saviem bērniem.

Piemērots apģērbs, apavi un priecīgs noskaņojums ir galvenais, lai bērni (arī pieaugušie) iegūtu veselību un norūdītos no pastaigas svaigā gaisā jebkuros laika apstākļos, kad ir vēlēšanās doties ārā. Ļoti svarīgi ir atcerēties lielākam bērnam ģērbt par vienu apģērba kārtu mazāk nekā pieaugušajiem, jo mazie parasti ir ļoti aktīvi. Es pat domās neielaižu saaukstēšanās slimības dzeloni! Pat tad, ja kājas ir slapjas un kakls bez šalles stiprā vējā nosalis, prieks par apkārt notiekošo un miers bērna sirsniņā nedod vietu, kur slimībai pieķerties, bet vairo veselību un norūda. Mani bērni jau tagad ir ieguvuši spēju paši parūpēties par sava ķermeņa labsajūtu un to kontrolē, apģērba kārtu uzvelkot vai novelkot. Es savukārt spēju parūpēties par slapjajiem zābakiem un jakām priekšnamā, jo svaigais pavasara gaiss maniem mazajiem dod arī veselīgu fizisko nogurumu J.

Novēlu Jums visiem, lai saulīte pakutina vaidziņu un pavasarīgā smaidā var sveikt katru pretimnācēju!

Nav komentāru: